Autoservisabb.sk

Vitajte v Autoservise ABB

január-19-16

Chiptuning

Chiptuning

  • Každý moderný automobil je vybavený motorovou riadiacou jednotkou ECU. Originálne nastavenia programu riadiacej jednotky nie je nikdy nastavené s primárnou orientáciou na výkon motora. Automobily sú vyrábané sériovo a výrobca musí počítať s prevádzkou za všetkých podmienok, teda nie je z ekonomického hľadiska možné akékoľvek individuálne nastavenie pre konkrétny trh a krajinu určenia. Ďalej výrobca berie ohľad na svoju marketingovú politiku – za vyššiu výkonovú variantu treba priplatiť. Preto sú v nastaveni riadiacej jednotky značné rezervy, ktoré my dokážeme využiť.

  • Optimalizáciou sériového programu dokážeme  rezervy využiť. Úpravou získate zvýšenie výkonu motora, jeho krútiaceho momentu, ale hlavne posunutie vrcholu týchto hodnôt smerom nadol v otáčkovom spektre. Z toho vyplýva, že Vami draho zaplatené palivo je efektívnejšie zužitkovanie, čo v dôsledku prináša výrazné úspory. Jedná sa o úsporu až 1 liter na 100km u osobných vozidiel a 1 – 3 litre na 100km pri vozidlách nákladných.

  • Každý automobil upravujeme úplne individuálne, s prihliadnutím na rok výroby, prejdených km a existujúceho výkonu motora. Ide nám predovšetkým o životnosť motora, ktorá sa rozhodne neskráti, ale môže sa naopak predĺžiť. Ak berieme do úvahy, že opotrebenie motora je závislé od počtu pracovných cyklov (otáčok), dôjdeme k záveru, že nie je nutné tak často podraďovať na nižší rýchlostný stupeň (vďaka vyššiemu krútiacemu momentu), životnosť motora sa naopak zvýši.

 

Pre viac informácií volajte tel: 0948 888 083

 

 

 

ChipTuning osobných automobilov

 

ChipTuning je softvérová úprava riadiacej jednotky auta, ktorá vedie k zvýšeniu výkonu motora. Ide o preprogramovanie elektronického pamäťového bloku so sériovým programom. Chiptuningom sa optimálne upravuje charakteristika vstrekovanie, pomer vzduchu a paliva, zapaľovanie a využitie kvalitného paliva. U turbomotorov sa pri chiptuningu tiež zvyšuje plniaci tlak turbodúchadla. Všetky úpravy pri chiptuningu spočívajú výhradne v úprave softvéru riadiacej jednotky. Nevykonáva sa žiaden mechanický zásah do motora. Výsledky chiptuningu nie sú subjektívne, ale dajú sa veľmi dobre vyhodnocovať.

Na vykonaný ChipTuning poskytujeme záruku 24 mesiacov na softvér a riadiacu jednotku.

 

 

ECOTUNING nákladných vozidiel

 

ECOTUNING je elektronickou modifikáciou sériového softvéru riadiacej jednotky motora (tzv. chiptuning) za účelom zníženia paliva. Pri optimalizácii motora vykonávame zmeny, ktoré mechanicky nepoškodzujú motor. Na vykonaný ECOTUNIG poskytujeme záruku 24 mesiacov na softvér a riadiacu jednotku.

ECOTUNING nákladných vozidiel prináša:

  •    zníženie spotreby pohonných hmôt až o 10%
  •    nárast výkonu a krútiaceho momentu okolo 20 – 23%
  •    zvýšenie krútiaceho momentu s výrazne lepšou charakteristikou v nízkom a strednom rozsahu otáčok
  •    zachovanie hodnôt životnosti motora a jeho príslušenstva
  •    zachovanie limitu čistoty výfukových plynov podľa platných noriem Európskej únie

 

 

 

ChipTuning  PRE TRAKTORY A POĽNOHOSPODÁRSKE STROJE

 

 

Softvérová ​​úprava RJ v týchto strojoch so sebou nesú rovnaké výhody ako u nákladných vozňov (ECOTUNINGU – pozri vyššie)

Pre viac informácií volajte tel: 0948 888 083

 

Niečo o chiptuningu

 

Čo je chiptuning?

Chiptuning je zvýšenie výkonu motora Vášho automobilu pomocou softvérovej úpravy riadiacej jednotky motora. Ide o preprogramovanie EPROM pamäte (vymazateľnú programovateľnú permanentnú pamäť Read-Only Memory), teda elektronického pamäťového bloku so sériovým programom Vašej riadiacej jednotky.

Chiptuningom sa optimálne upravuje charakteristika vstrekovania, pomer vzduchu a paliva, zapaľovanie a využitie kvalitného paliva. U turbomotorov sa tiež zvyšuje plniaci tlak turbodúchadla. Všetky spočívajú výhradne v úprave softvéru riadiacej jednotky. Nevykonáva sa žiaden mechanický zásah do motora.

Výsledky chiptuningu nie sú subjektívne, ale dajú sa veľmi dobre vyhodnocovať.

 

Pomocou chiptuningu je možné dosiahnuť:

  •    nárast výkonu okolo 6 – 11% a krútiaceho momentu okolo 10 – 14% u atmosférických zážihových motorov
  •    nárast výkonu a krútiaceho momentu o 20 – 35% u preplňovaných motorov – vyšší tlak turba
  •    zvýšenie krútiaceho momentu s výrazne lepšou charakteristikou v nízkom a strednom rozsahu otáčok
  •    zachovanie či zníženie spotreby pohonných hmôt o 8 – 18%
  •    zachovanie hodnôt životnosti motora a jeho príslušenstva
  •    zachovanie limitu čistoty výfukových plynov podľa platných noriem Európskej únie

 

Prečo automobil z výroby nemá nastavené najvyššie výkonnostné parametre?

Pri sériovej výrobe automobilov je motor výrobcom nastavený pre podmienky normálnej prevádzky s ohľadom na spotrebu paliva, emisné limity, výkon a rad ďalších faktorov. Motor je teda optimálne pripravený pre bežnú jazdu, ale z hľadiska výkonu skrýva značné rezervy. Chiptuning je úprava, ktorá tieto rezervy využije a tým rapídne zvýši výkon krútiaci moment motora.

 

 

Chiptuning krok za krokom

 

 

  • Zoznámenie

Najprv vypočujeme Vaše požiadavky a očakávania, ukážeme Vám možnosti a predbežné

výsledky po chiptuningu Vášho automobilu. Zoznámime Vás s dobou úpravy a so záručnými

podmienkami.

 

  • Prevzatia vozidla

Váš automobil prevezme náš kvalifikovaný technik.

 

Kontrola

Pred samotným chiptuningom vykonáme počítačovú diagnostiku vozidla.

 

  • Načítanie softvéru

Z riadiacej jednotky Vášho automobilu načítame pôvodný softvér cez OBD zásuvku (On-Board

Diagnostics), prípadne priamo z jednotky cez BDM rozhrania alebo z pamäte EPROM alebo FLASH (u

starších vozidiel).

 

  • Zálohovanie

Pôvodný softvér Vášho automobilu zálohujeme pre ďalšie prípadné použitie (napr. pri predaji vozidla).

 

  • Úprava softvéru

Ku každej úprave pristupujeme vždy individuálne. Softvér upravíme priamo pre Vaše auto, podľa

Vášho želania a počtu najazdených km vo vývojovom programe, aby sme zachovali životnosť motora, emisné limity aj ďalšie dôležité faktory.

 

  • Zápis softvéru

Upravený softvér nahráme do riadiacej jednotky motora obdobným spôsobom ako pri jeho čítaní.

 

  • Kontrola

Pred odovzdaním Vášho vozidla vykonáme opäť počítačovú diagnostiku a jazdné skúšku.

 

  • Odovzdanie

Upravený a preskúšanie voz Vám odovzdáme, vystavíme záručný list na riadiacu jednotku a upravený

softvér so záručnou dobou 24 mesiacov.

 

  • Záruka vrátenia peňazí

V prípade, že s úpravou nebudete spokojní, môžete do 5 dní od dňa montáže požiadať o inštaláciu

pôvodného softvéru a vrátenie peňazí.

 

 

Celý proces chiptuningu trvá vždy inak dlho – rozhodujúci je model vozidla, respektíve skutočnosť ,ako je možné software RJ upravovať. U novších modelov odporúčame zákazníkom jeden deň vozidlo pristaviť pre čítanie a po úprave dát zase ďalší deň pre nahranie nového softvéru. U starších vozidiel musí väčšinou vaše vozidlo zostať v našom autoservise, pretože je nutná demontáž RJ, nemožno programovať po kábli.

Samozrejmosťou je poskytnutie náhradného vozidla zdarma počas doby úpravy.

Ceny sú veľmi špecifické a záleží na druhu vozidla, spôsobu úpravy a pod. Aktuálny cenník a hodnoty zmeny výkonu a krútiaceho momentu pre Vás pripravujeme. Pre bližšie informácie o cene a zmene výkonu volajte 0948 888 083

 

Pozor na nekvalitný chiptuning!

Nie všetky firmy, ktoré na slovenskom trhu chiptuning ponúkajú, sú úplne seriózne. Pokiaľ si vyberiete zle, budete nemilo prekvapení. Môže sa stať, že si od Vás firma nechá zaplatiť za chiptuning, v skutočnosti sa však výkon motora a ďalšie parametre vôbec nezmení. V horšom prípade zásah do riadiacej jednotky motora firma vykoná, ale úplne nevhodným spôsobom, ktorý môže poškodiť riadiacu jednotku aj motor vášho vozidla.

Každá riadiaca jednotka má hardwarové číslo av EPROM pamäte nahranú určitú softvérovú verziu. Takzvaní “úpravcovia” túto informáciu nemajú alebo nerešpektujú. Myslia si, že ak majú upravený software pre určitý druh motora (napr. AUDI A6 2,5 TDI 132 kW), môžu tento softvér použiť do všetkých vozidiel s týmto motorom. Softvérových verzií jedného druhu motora môže byť pritom aj niekoľko desiatok. Výsledkom takéhoto “chiptuningu” je potom nepravidelný chod motora, zvýšená dymivosť atď.

 

Ako spoznať neprofesionálneho “úpravcu”?

 

  •    Väčšinou vykonávajú “chiptuning” iba u áut koncernu VW od roku 2000, kde je v riadiacej jednotke použitá prepisovateľné pamäť. Upraviť riadiacej jednotky starších áut, kde je potreba pamäť spájkovať horúcim vzduchom a naprogramovanú zase vložiť späť väčšinou nevedia.
  •    Vzhľadom k vyššej obstarávacej cene zariadenia na úpravu riadiacich jednotiek najnovších motorov common rail (typ EDC17) “chiptuning” týchto motorov nevykonávajú. Tvrdia, že sa “chiptuning” na Vašom vozidle prejaví až po prejdení niekoľkých desiatok či stoviek kilometrov.
  •    Automobil po odborne vykonanom chiptuningu musí reagovať okamžite a zvýšený výkon možno okamžite poznať.
  •    Majú len lacný kábel (klon) pre napojenie na riadiacu jednotku motora.
  •    Nevedia softvér upravovať individuálne podľa Vášho želania.
  •    “Chiptuning” vykonávajú priamo u Vás doma, na parkovisku alebo na čerpacej stanici za 20 – 30 minút. Za takúto krátku dobu je možné do riadiacej jednotky nahrať iba hotový súbor, nie Váš upravený softvér. Odborne vykonaný chiptuning vrátane diagnostiky trvá 2-4 hodiny, ak je potreba aj dlhšie.
  •    Na úpravu riadiacej jednotky neposkytnú záruku.
  •    Neposkytujú záruku vrátenia peňazí v prípade Vašej nespokojnosti.
  •    Nemajú pevné sídlo, kam môžete prísť a Vašu reklamáciu vyriešiť.

 

 

Niekoľko zásad pre dlhú životnosť Vášho motora nielen po chiptuningu

 

  • Pravidelný servis a výmena prevádzkových náplní
  • Dodržujte pravidelnú údržbu podľa servisných intervalov servisnej príručky výrobcu vozidla pre Váš typ vozidla (spravidla po najazdení 15 000 km alebo raz za rok). Pravidelne kontrolujte stav hladiny oleja. Pri väčšom zaťažovaní motora je vhodné skrátiť servisný interval výmeny oleja o 30%. Samozrejmosťou je používanie kvalitných olejov odporúčaných výrobcami.
  • Spúšťanie preplňovaného motora
  • Nezaťažujte ani neakcelerujte motor bezprostredne po spustení. Ak je motor studený, ponechajte ho pred jazdou niekoľko sekúnd bežať na voľnobeh, aby sa zabezpečilo dostatočné mazanie turbodúchadla. Potom plynulou jazdou, bez veľkých nárokov na výkon, ohrejte motor.

 

Vypnutie preplňovaného motora

Náhle vypnutie rozpáleného motora predstavuje pre turbodúchadlo, ale aj celý motor veľké nebezpečenstvo. Po jazde vysokou rýchlosťou alebo dlhotrvajúce jazde s veľkým zaťažením motora sa musí motor pred vypnutím nechať niekoľko sekúnd až minút voľne bežať. Doba voľnobehu závisí od zaťaženia vozidla: pri normálnej jazde nie je nutný, pri strmom stúpaní alebo rýchlej jazde nad 120 km / h nechajte motor na voľnobeh 3-5 minút. Pčas tejto doby sa turbodúchadlo pred vypnutím motora ochladí. Preto ak pôjdete po diaľnici vyššou rýchlosťou a chcete zastaviť na odpočívadle, nechajte motor bežať na voľnobeh cca 4 minúty.

Výfukové plyny u vznetových motorov môžu dosahovať teploty okolo 950 stupňov, u zážihových okolo 1400 stupňov. Turbodúchadlo býva teplom sfarbené do oranžovožlta. Ak motor v tomto stave vypnete, prestane sa rotor turba otáčať a rozžeravené lopatky sa vplyvom gravitácie začnú mierne deformovať. Postupne sa začne prejavovať nevyváženosť lopatiek, ktorá má vplyv na zväčšovanie vôle v klznom ložisku turba mazanom tlakovým olejom z motora. Následky týchto vôľou môžu viesť k poškodeniu turbodúchadla.

Comments are closed.